Saturday, June 19, 2010

Si Gempal Juga Manusia Biasa

View Image


Gadis berbadan besar sememangnya menjalani kehidupan yang amat memilukan. Ya! Kerana Cik Rina tahu bagaimana perasaannya. Setiap gadis mempunyai naluri untuk cantik, bergaya dan memiliki teman lelaki yang setia dan boleh menerima pasangannya seadanya. Begitu juga dengan gadis-gadis gempal dan comel. Melampau sangatkah jika dikatakan gadis comel menjalani kehidupan yg agak menyedihkan? Mungkin ramai yg tidak mengakuinya. Tapi,Cik Rina tahu bagaimana rasa di dalam hati. Gadis-gadis gempal dan comel akan rasa sedih apabila..

Teman kawan shopping pakaian .Memang... Sedih rasanya. Kawan-kawan yang bersaiz kecil. Cubalah apa saja pasti muat. Kadang2, gadis2 comel hanya akan menunggu di luar kedai. Kadang2, gadis comel akan jadi tukang pilih utk kawan-kawan. Ada pulak kawan yang bermulut jahat boleh pulak perli2 " eh, kau takmau cuba baju? Upss...aku lupa mana ada size"  Perlu ckp macam tu?Kawan yang baik takkan ckp macam tu... Tapi apa reaksi gadis comel? Senyum dan berjenaka. Tapi hati?? Tuhan saja yg tau. 

Bila berjalan-jalan dgn kwn2, ramai jejaka yg akan mengorat kwn2 gadis comel. Jejaka tu yang bermulut jahat akan cakap pulak " pheewit, nak number phone boleh? Eh2, bukan yg gedabak tu tapi yg baju putih tu" Perlu ckp macam tu?? Lelaki, kebanyakannya memang macamtu. Yang si kawan yg cantik dan ramping ni pun tersenyum tersipu-sipu sambil terkinja2. Tapi apa reaksi gadis comel? Senyuman tawar. 

Itu hanyalah sedikit saja example yang ditunjukkan. Banyak lagi lah kata-kata perli mcm" Eh, bergegarlah bila kau masuk, " @ " Beri laluan, beri laluan, giant nak lalu" @ " Eh, sikit ja makan, diet ka?" Tu adalah ayat-ayat perli yang selalu la kita dengar kan.,.. 


Ramai yang melabel GEMUK=UGLY. Who said that? Mentality segelintir manusia yg masih mundur sebenarnya. Kini, rata2 gadis bertubuh besar very good looking. Ada uniqueness tersendiri. Kulit gebu2.. Kan? And ada jugak yg slim and have perfect figure tapi lack dari segi rupa paras... So, Allah SWT itu Maha Adil.. Tiap2 manusia ada kelebihan tersendiri. 

Pesanan Cik Rina utk KAWAN-KAWAN YANG CANTIK, RAMPING DAN LELAKI-LELAKI YANG JUGA HANYA MAKHLUK BIASA CIPTAAN ALLAH SWT , berhentilah daripada mengejek gadis2 yang berbadan gempal ni. Tak perlu dan tiada gunanya. Cantik bukan selama-lamanya.  Tak payah nak perli2 sebab apa yg mereka makan bukannya menggunakan wang anda. Jadi, ada mereka menyusahkan anda.? Sebagai kawan, perlu memberi dorongan dan sokongan. Kalau nak kritik bentuk bdn mereka, kritik dgn cara membina. Support.. sama2 diet n sama2 share information. Bukan dgn cara mengejek. 


Memang mereka akan senyum2 dan gelak2 bila diejek atau dijadikan bahan jenaka oleh anda, tapi anda tak tahu hati mereka. Dan bila balik ja rumah, mereka akan nangis. Yaps! that's true. Mereka sensitif sebenarnya tapi cuma anda yang menganggap mereka sebagai tidak berperasaan. Kebaikan dan keikhlasan bukan bergantung pada rupa paras dan fizikal. Sedangkan Allah Maha Pencipta tidak menilai makhluknya berdasarkan paras rupa dan fizikal. Inikan pula kita?? Siapa kita?

Menurut kajian, gadis cantik paras rupa dan fizikal lebih cenderung utk curang dan berkelakuan tidak senonoh. Ini menurut kajian ya, bukan memandai2.Mungkin kerana gadis2 cantik merasa over confident dan bangga dengan diri sendiri sehingga mereka rasa mereka boleh lakukan apa saja yg mereka suka dan jejaka2 di luar sana masih tergila2kan mereka. Hmm... 

Anyway ..big is also beautiful rite?
Depend on how u behave yourself

Don't u think so?

P/s: Anyone yg nak share pengalaman or whatsoever..please feel free to do so.

blog comments powered by Disqus