Saturday, December 18, 2010

Fakta Mengenai Cinta

  1. Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan tetapi ia tidak pernah berdendam dan tidak akan membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan. Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
  2. Jangan simpan kata-kata cinta kepada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, kerana akhirnya anda akan catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dimindamu itu sekarang selagi dia mampu mendengar dan tersenyum kepadamu.
  3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Selepas menemui insan yang tepat itu, sudah pasti kita akan mengucapkan terima kasih di atas kurniaan yang tidak terhingga itu.
  4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak lagi berada di sisi kita.
  5. Jangan melarikan diri daripada cinta apabila ia berada di hadapanmu. Kerana suatu masa nanti, anda pasti teringat kembali akan cinta tersebut dan menyesali perbuatanmu itu.
  6. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan jiwa raga.
  7. Cinta berupaya mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmah. Itulah kuasa cinta.
  8. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu. Tetapi lebih menyakitkan apabila anda mencintai seseorang tetapi anda tidak pernah memiliki kekuatan dan keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
  9. Kadangkala kamu tidak menghargai insan yang mencintamu sepenuh hati hinggalah anda kehilangannya. Ketika itu sesalan sudah tidak berguna lagi kerana perginya tidak mungkin akan kembali lagi.
  10. Cinta ibarat pasu antik yang sukar ditemui dan sukar untuk diperolehi. Tetapi ia cukup mudah untuk jatuh berderai sekiranya tidak dijaga dengan elok.
  11. Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Apa yang buta ialah apabila cinta itu menguasai dirimu tanpa pertimbangan.
  12. Kejarlah cita-cita yang diimpikan sebelum mencari cinta. Apabila tercapainya cita-cita, maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.
  13. Setiap orang punya rasa cinta. Tetapi tidak semua orang pernah merasai cinta. Setiap orang pernah bercinta tetapi tidak semua yang berpeluang mengecapi bahagia.
  14. Cinta itu apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yang tepat.
  15. Manusia tidak jatuh di dalam cinta dan juga tidak keluar daripada cinta. Tetapi manusia tumbuh dan membesar bersama cinta.
Credit to Gerbang Cinta

11 comments:

Anisa Hang Tuah said...

dah lame tak bercinta
tsk :'(

KELI OH KELI said...

oh..aku cinta padamu!

muazlumut said...

putus cinta...ibarat selsema,mulanya teruk,mcm2 mengalir...tapi kejap je,pastu ok ler

Rina Azam said...

anisa,
why x bercinta? serik ya?

mr keli,
i love u too..

muazlumut,
betul jugak .. mcm selsema :)

Mr.Ix said...

salam singgah blogwalking tinggal jejal blog comel ni....hehehe/...

hans said...

betul2
cinta tak buta
hati manusia yang buta sebab tersalah memilih cinta
ewah,berfalsafah plak den
hehehehe

P/S : Misteri Danella : "Danella Cakap Dengan Siapa?"

ctpayong said...

bismillahirrahmanirrahim

berusahalah bersungguh-sungguh kerana Allah mencintai org yg kuat berusaha.

rinie din said...

Cinta tak kenal siapa. hadir tanpa dipaksa :). Jom baca entry baru

klik sini

iniialahaku said...

cinta itu dusta

♥e'in♥ said...

cinta itu indah an.. =)

alkisah69 said...

Cinta ibarat KUPU-KUPU
Makin kau kejar, makin ia menghindar

hhahaha