Monday, May 10, 2010

Marilah Kita Menangis

Entry yg amat ringkas kerana Cik Rina amat bosan skrg jd rasa nak menulis apa2 saja.. Selalunya awat kita menangis? atau dlm loghat kedah.. Awat kita teriak? Banyak benda boleh buat kita teriak.. Nangis ni jugak ada faedahnya tuan2 dan puan2.. Mai nak habaq mai..

Nangis boleh hilangkan tension
*Boleh mengeluarkan racun.. Betoi tak tipu.. Tu sebab bila kita lpas nangis..kita akan rasa tenang..
*Nangis boleh meng 'improve' kan vokal kita. ( Kajian sendirian berhad )
*Bagi perempuan, nangis salah satu cara utk mencairkan hati sesorang lelaki.. kerana salah satu senjata wanita adalah air mata.
*Nangis boleh buat kita cepat mengantuk. Bagus utk sesiapa yg baru putus cinta sbb bila tertidoq kita akan berhenti dok pikiaq dan sedih2. ( Cuba try)
*Nangis dapat menginsafkan hati sesiapa yg melihat tmbh2 kalau yg nangis tu mak kita
*Nangis blh digunakan utk cover malu ( anda akan lihat keberkesanannya )..

Ni saja buat malam ini.. Entry mengarut. Sekian.

P/s: Entry yg agak hijau kuning kerana semangat Kedahku.

36 comments:

PUTERI HANNAN(FATIN) said...

lappy dh ok ye... leh le berjalan2 di blog... :D

Mijie said...

okey dh nngis..hah..dh tenang..ihhihi

ashrafi said...

menangis juga berguna untuk menghilangkan kotoran dalam mata..

Atiekah said...

jgn nangis kuar sgt tak elok hehhehehe

PROJEK KELI KANVAS said...

mai dunia pun dengan tangisan...tingai dunia pun diiring tangisan....jadi apa salah tengah2 tu kita teriak cikna....menangis memang baguih.... :)

Nurul a.k.a Riko said...

Ada gak rasa cam nak nagish...especially biler nak dekat2 PMS.

Fadhilah said...

lg 1 kalo nk terlalu mrh pn kita akn nngs gak..=)

TokNabe said...

susah nak nangis.....

Mia Liana said...

tu lah rahsia wanita... menangis boleh hilangkan masalah dlm sekelip mata

TUKANG KATA said...

saya tak nak menangis malam ni..

tp saya nak bg buat cik rina nangis dgn sudi menerima blogger award dari saya..

rujuk en3 baru saya..

tq..dah,sapu air matamu ya! :)

dunspeak♥ said...

rasa nak nangis bile elaun dah makin surut...wowwoooooo

pastu br terpk...nape la boros sgtt...huhuu

cikCEPET said...

btoi2... teriak2 pastuh leyh tdoq lenaaaa jaaa kn3... :))

.sweet-ants. said...

uwaaaaaaaaaaaa
huh
ilang tensi
kehkeh

wadud@duad said...

tpi kalau laki lak yang nagis mesti pompuan nampak kat beliau seorang yang lemah semangat,hehe..tpi bgi sya laki nangis tu menunjukkan dia tu rendah hati :-) so jngn slah perspektif, hehe..

info gak selain nagis kan : ketawa leh memberikan ketenangan dan mengeluarkan penyakit :-)

[[iidyLL_iceneSS]] said...

selalu sgt cry..
mmg bila cry,ht rs kurang tensen..
yg plg penting best tdo..kikikiki

Miz Kadiah said...

betul tu.. kalau lepas nangis, memang rasa lega.. huhuhu

Mawar_berduri said...

kekadang tanpa sebab yang tertentu tetibe je rase nak nagis ........

Nasrina a.k.a Cikna said...

betul3... menangis sbenaqnya agak best. hahaha

PROJEK KELI KANVAS said...

pandaila cikna...

.::WaNiE::. said...

menangis lepas tu tido

bangun makan

sambung nangis

tido balik

ahahah

kacang said...

nanges buat kita rasa legaa=)

De'din said...

'Menangislah …
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …
Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu'

teriak lah puas2!!

yastro said...

Singgah tengok orangramai yg "nangiss" nihh!!

fairuz n nani said...

setuju2..nangis boleh mencairkan hati lelaki..hehe

SheY PuLL said...

lek la ...xmo la nanes2....issk2..

sophie said...

Teroyak(teriak) banyak2 time tensen..feels good kan? wah,leh mantapkan vokal ea?hehee

Fia Abas said...

wuuuuuuu sob2..tolong lapkan airmata fia bulehh?huhuhu *tetba lak nak nangis ehehe =)

hellioz said...

nk glak ah
gyahahhahahahahahah~

✿Lovillea✿ said...

sy suka menangis.. ehh silap.. sy mudah menitiskan air mata.. apa sje yg menyentuh ht & perasaan sy..
ye menangis lah sepuas2nya jika itu mampu buat rase lega... huhuhuhu... tp adakah jika menangis kita dilabel sbg AIR MATA MURAHAN???

+akufobia+ said...

go selangor go.merah kuning.wee.

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

menangis kadang2 baek utk mata.....

hehehe (^^,)

wanshah said...

nak nangis, tapi cover macho. =P tak jadi nangis. heuheuhe..

http://wanshah87.blogspot.com

SwEetForEst said...

sweet pon suke sgt5 menangis..hehehe..

Nuraisyyah said...

hahah..btol3..aisya ske nanges...!! biala org kate mnangis 2 akan mnunjukkan kelamahan ssorg..aisya nages je ble2 yg sya rse dada ni berat..hukhuk..hehe

EDDY DY said...

aku pun nak nangis la.....huhuhuhu tpi mmg nangis ni bagus untuk mata asal jangan over...

Nad said...

entry mengarut yang sangat bernas!! hehe nangis reramai yukk! :O